De KettingreACTIE bij VodafoneZiggo: zo kan het ook!

Elk jaar wil je als werkgever op een originele manier waardering uitspreken naar je medewerkers. Ook kan (en wil) je als bedrijf niet meer wegkijken als het gaat om thema’s als duurzaamheid en recycling. Deze twee speerpunten hebben wij samengebracht in de KettingreACTIE. Want het gaat niet alleen om woorden, maar daden! Elke goede actie geeft een reactie en dat geven we aan elkaar door. Mooi toch?

Afgelopen jaar trapten we af bij VodafoneZiggo tijdens de Kerstperiode. En wat een succes was dat! Alle 8000 medewerkers kregen een persoonlijk bericht van de CEO en de boodschap: Jij Bent Goud Waard. Daarbij kregen ze een unieke code om een bijzonder cadeau van NoWa uit te kiezen, een sieraad of sleutelhanger van goud en zilver (rechtstreeks gewonnen uit oude telefoons).

1356
Aantal telefoons ingezameld
1,003
E-waste bespaard
213
Goud en zilver gerecycled

Jij bent goud waard!

Een mooi compliment om te geven en te krijgen, plus, wij maken het letterlijk: Jij bent Goud Waard.. En je oude telefoon ook! Gelijktijdig startten we een inzamelingscampagne om zoveel mogelijke oude mobieltjes op te halen en iedereen van VodafoneZiggo bewust te maken van het belang de oude telefoontjes die thuis in lades liggen te verstoffen te recyclen.

Onze grondstoffen raken op, dus we moeten met z’n allen in de actie, op een leuke en tastbare manier. En dat kan dus echt! Op elke locatie stond een inzamelbak en elke medewerker ontving een gouden envelop om de oude mobieltjes in te doen. Hoe leuk is het dat mensen met een gouden envelop naar het werk komen en zien dat andere mensen ook hun oude telefoons (eindelijk!) inleveren?

Zo laten we zien dat het niet saai of vervelend hoeft te zijn om je E-waste te recyclen én laten we de waarde zien van afval. Je creëert saamhorigheid op de werkvloer, opent het gesprek en maakt iedereen verantwoordelijk. En -ook niet onbelangrijk- het draagt bij aan een groen imago. Wat wil je nog meer?

Ja ik ben geïnteresseerd, neem contact met mij op!

Spread the message

Bedrijven en consumenten zijn hierbij de belangrijkste schakel.

Via hen verspreiden we meerdere kaartjes met de boodschap ‘JIJ BENT GOUD
WAARD – en jouw telefoon ook’.

Met dit kaartje krijgen werknemers een compliment van hun werkgever en kunnen ze zelf een kaartje aan iemand doorgeven. Zo verspreidt de boodschap zich als een ware kettingreactie.

Doen je werknemers mee? Dan kunnen ze na het inleveren van hun oude telefoon gebruikmaken van toffe kortingsacties!

Want als mensen zien wat er van hun oude mobieltjes gemaakt kan worden, is de motivatie groter om in ACTIE te komen.

JULLIE zijn de belangrijkste schakel. Dit is jullie KettingreACTIE!

Wees lief voor elkaar en voor de planeet, en spread the message.

Doe mee met de leukste inzamelingsactie voor oude mobieltjes.